Loading...
Giriş Yap Hesap Oluştur

Çağrı Merkezi / (0216) 642 95 04

Noterde gayrimenkul alım satımı nasıl yapılır?

Anasayfa Haber ve Duyurular Noterde gayrimenkul alım satımı nasıl yapılır?
Sevdiklerinizle Paylaşın

Noterde gayrimenkul alım satımı nasıl yapılır?

Gayrimenkul alım satım işlemlerinde yeni dönem başladı. Arsa, tarla, konut  iş yeri gibi taşınmaz alım satım işlemleri, tapu sicil müdürlüklerinin yanı sıra ek bir noter ücreti ödenerek noterlerce de yapılacak.

Noterlik uygulamalarında önemli bir aşamayı daha kaydettiklerini belirterek, geçen yıl 28 Temmuz’da yargı paketiyle hayata geçen taşınmaz satışlarının noterliklerde de yapılabilmesine imkân sağlayan yasal düzenlemenin uygulamasını başlattıklar.

Tapu işlemleri hızlanacak

“Son 21 yılda bürokrasiyi azaltan işlemler bakımından noterlik hizmetlerinde de çok kolaylaştırıcı ve vatandaşlarımızın kamu hizmetlerinden yararlanmasını daha etkin, daha kolay ve daha hızlı sağlayabilecek önemli düzenlemelere imza attık. Bunlardan en önemlisi işte bugün uygulamasını başlattığımız tapuda gerçekleştirilebilen taşınmaz satışının noterlerde de yapılabilmesine imkân sağlayan önemli bir düzenleme. Noterlerimiz artık nöbetçi noter uygulamasıyla hafta sonu da vatandaşlarımızın hizmetlerine imkân sağlıyorlar. Tapuda, resmi dairelerde sadece hafta içi yapılabilen taşınmaz satışıyla ilgili işlemler bundan sonra artık hafta sonu da gerçekleşmiş olacak. Bu da çok önemli bir kolaylık.

Noterde taşınmaz alım satım işlemleri için yapmanız gerekenler

* Başvurularınızı e-Devlet sistemindeki Türkiye Noterler Birliğinin “e-randevu/başvuru” uygulaması üzerinden yapabilirsiniz.
* Türkiye Noterler Birliği Bilgi Sistemi (TNBBS) üzerinden öncelikle listelenen taşınmazlardan satışı yapılacak taşınmaz seçmelisiniz.
* Tarafların kimlik, adres ve iletişim bilgileri sisteme girilmeli.
* Taşınmazın emlak vergi değeri ile taraflar arasında belirlenen satış bedeli, yabancı gerçek kişilerin alıcı taraf olduğu işlemlerde ise döviz alım belgesinde kayıtlı TL tutar yazılmalı.
* İşlenen bilgilere dayanak belgeler TNBBS’ye yükleniyor.
* Tarafların, yükledikleri belgelerin asıllarını, randevu tarih ve saatinde noterliğe müracaatlarında ibraz etmeleri isteniyor.
* Başvuruda, sözleşmenin düzenlenmesi istenilen noterlik şubesini seçebilirsiniz.
* Noter, başvuru üzerine TNBBS’den başvuru belgesi düzenliyor.
* Noterin hukuki veya fiili bir engeli nedeniyle başvuru belgesini düzenleyememesi hâlinde noterlikçe başvuru reddediliyor.

Hemen ücretsiz ilan verin, kısa sürede alıcı bulun.

Ücretsiz İlan Ver!

Hemen
İlan Başvurunuzu
Yapın.

Danışmanlarımız
Başvurunuzu
İncelesin.

İlanınız
Tüm Ağımızda
Ücretsiz Yayınlansın!

İlanlarımız hakkında daha detaylı bilgi almak için, Hemen Arayın! (0216) 642 95 04

Copyright © 2016. Her Hakkı Saklıdır.