EMLAK SEKTÖRÜNDE MERAK EDİLENLER
4 mevsim emlak satışı nasıl yapılır?
İlkbahar ve yaz aylarının gayrimenkul alım, satış ve kiralamalarının daha avantajlı olduğu söylense de, işin dinamiklerine hâkim emlak danışmanları her mevsimde başarılı bir grafik çizebiliyor. İşin sırrı ülke ekonomisini ve uzmanlık bölgesindeki emlak piyasasını doğru analiz etmekte, mevsimlerin alıcı-satıcı reflekslerini nasıl etkilediğini iyi bilmekte ve doğru gayrimenkul pazarlama stratejilerini benimsemekte saklı.
Bölgeden bölgeye değişen emlak alıcı beklentileri…
Ülkemizin yedi bölgesinde mevsimler ayrı ayrı koşullarda yaşanabiliyor. Mesela Antalya ve Ağrı kış aylarını, Mersin ve Rize yaz aylarını aynı şekilde geçirmiyor. Haliyle her bölgenin hatta şehrin kendi iklimine göre farklılık gösteren emlak pazarı dinamikleri oluyor. Bu durum, İzmir’de evini satmak isteyen bir konut sahibi ile Sakarya’da ev satın almayı düşünen müşterilerin beklentilerinin de aynı olmaması anlamına geliyor.
Dört mevsim için emlak satış ipuçları
Sonbahar, kış, ilkbahar, yaz… Mevsim n’olursa olsun her dönemde başarılı bir emlak kariyerine sahip olmak için yararlanabileceğiniz ipuçlarını derledik.
Sonbaharda ev satış ve kiralamalarını nasıl hızlandırırsınız?
• Sonbahar ayları gayrimenkul danışmanlarının müşteri profilini ağırlıklı olarak üniversite öğrencileri, çocuğunun okuluna yakın ev arayan aileler ve iş değişikliği nedeniyle şehir değiştirenler oluşturur. Bu müşterilere uygun, özellikle okula yakın, üniversite çevresinde ve ulaşım avantajına sahip emlak ilanlarınızı emlak sitesinde öne çıkarmak için en doğru zamandır.
• Sonbaharda gayrimenkul arayan kişiler iş, okul değişikliği vb. nedenlerden dolayı ev değiştirme kararı almış olabileceklerinden taşınma konusunda vakit kaybetmek istemezler. Bu durumda gayrimenkul danışmanlarının işi kolaylaşır, daha çabuk anlaşma sağlanabilir.
• Dolayısıyla yapmanız gereken ilk şey emlak sitesinde yayınlanan/yayınlayacağınız okula ve üniversitelere yakın, ulaşım imkânı yüksek ilanlarınızı tekrar gözden geçirmek, gerekirse ilan fotoğraflarını yenilemek ve fiyatlarını tekrar değerlendirmek olmalı.
• Alıcılar, soğuk havalar gelmeden hızlı bir şekilde satın almaya motive olur. Kış aylarında ev aramanın ve taşımanın daha zahmetli olacağı düşünülür. Havanın çok sıcak ya da çok soğuk olmaması ev gösterirken gayrimenkul danışmanlarına ve müşterilere avantaj sağlar.
Kış aylarında ev satış ve kiralamalarını nasıl hızlandırırsınız?
• Emlak sektöründe kış mevsimi için “ölü sezon” algısı yaygındır. Ancak değişen şartlar ve sektörel gelişmeler, bu algıyı bir nebze de olsa değiştirdi. Diğer yandan kış mevsimi ile ilgili bu algıyı satışta avantaja çevirmek mümkün!
• Sonbaharda bir türlü satışı ve kiralaması gerçekleşmeyen portföyünüzdeki evlerin ilan fotoğraflarını yenilemeden ve ilan açıklamasını tekrar yazmadan önce şu değişikliklerin uygulanması konusunda ısrarcı olabilirsiniz: Çatı, kombi ve petek bakımı, pencere ve kapıların dayanıklılığı vb.
• Kışın alıcılar ciddidir ve mevsim duyguları canlandırır, her ikisi de evinizi satmayı daha kolay hale getirir. Örneğin evin şöminesi varsa, ilan fotoğraflarında öne çıkarmakta fayda var.
• Konut sıkıntısından faydalanın. Kış aylarında, yaz mevsimine göre daha az satılık ev ilanı verilir. Bu durumu bir fırsata çevirebilirsiniz. Piyasada az gayrimenkul olması, bu iş için yatırım yapmak isteyenleri motive eder ve rekabeti azaltarak maksimum kâr elde etmenizi sağlar.
• Süresi dolan ya da uzun zamandır yayında olan etkisiz ilanları belirleyerek, bunların neden satılmadığını araştırın. Belki ev fiyatından dolayı satılmıyor olabilir ya da fotoğrafları çok ilgi çekici değildir! Satılık ev ilanları ile ilgili bir hareketlilik yaşanmayan ilanlarla ilgili bir analiz yapıp, hemen ev sahibine ulaşın ve yeni düzenlemelerle birlikte ilanın ne kadar etkili olacağını anlatın. Elbette faydasını göreceksiniz.
• Gününüzün bir kısmını bölgenizde dolaşmaya ayırabilirsiniz. Böylece bölgenizdeki “satılık” evleri gözden kaçırmamış olursunuz. Evini kendi satmak isteyen ev sahiplerine ulaşın ve neden sizinle çalışması gerektiğini anlatın! Potansiyel müşterinize portföyünüzden ve deneyimlerinizden bahsetmeyi unutmayın!
• Ev almak ya da satmak isteyen ancak bunun için ilkbahar ve yaz aylarını bekleyenleri ikna edin. Kış mevsiminde ev satmanın ya da almanın avantajlarını anlatarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Tabii potansiyel müşterilerinize bu dönemde onlara ekstradan zaman ayıracağınızı hissettirmeyi de unutmayın.
• Emlak sektöründe kış mevsimi için “ölü sezon” algısı yaygındır. Ancak değişen şartlar ve sektörel gelişmeler, bu algıyı bir nebze de olsa değiştirdi. Diğer yandan kış mevsimi ile ilgili bu algıyı satışta avantaja çevirmek mümkün!
• Sonbaharda bir türlü satışı ve kiralaması gerçekleşmeyen portföyünüzdeki evlerin ilan fotoğraflarını yenilemeden ve ilan açıklamasını tekrar yazmadan önce şu değişikliklerin uygulanması konusunda ısrarcı olabilirsiniz: Çatı, kombi ve petek bakımı, pencere ve kapıların dayanıklılığı vb.
• Kışın alıcılar ciddidir ve mevsim duyguları canlandırır, her ikisi de evinizi satmayı daha kolay hale getirir. Örneğin evin şöminesi varsa, ilan fotoğraflarında öne çıkarmakta fayda var.
• Konut sıkıntısından faydalanın. Kış aylarında, yaz mevsimine göre daha az satılık ev ilanı verilir. Bu durumu bir fırsata çevirebilirsiniz. Piyasada az gayrimenkul olması, bu iş için yatırım yapmak isteyenleri motive eder ve rekabeti azaltarak maksimum kâr elde etmenizi sağlar.
• Süresi dolan ya da uzun zamandır yayında olan etkisiz ilanları belirleyerek, bunların neden satılmadığını araştırın. Belki ev fiyatından dolayı satılmıyor olabilir ya da fotoğrafları çok ilgi çekici değildir! Satılık ev ilanları ile ilgili bir hareketlilik yaşanmayan ilanlarla ilgili bir analiz yapıp, hemen ev sahibine ulaşın ve yeni düzenlemelerle birlikte ilanın ne kadar etkili olacağını anlatın. Elbette faydasını göreceksiniz.
• Gününüzün bir kısmını bölgenizde dolaşmaya ayırabilirsiniz. Böylece bölgenizdeki “satılık” evleri gözden kaçırmamış olursunuz. Evini kendi satmak isteyen ev sahiplerine ulaşın ve neden sizinle çalışması gerektiğini anlatın! Potansiyel müşterinize portföyünüzden ve deneyimlerinizden bahsetmeyi unutmayın!
• Ev almak ya da satmak isteyen ancak bunun için ilkbahar ve yaz aylarını bekleyenleri ikna edin. Kış mevsiminde ev satmanın ya da almanın avantajlarını anlatarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Tabii potansiyel müşterilerinize bu dönemde onlara ekstradan zaman ayıracağınızı hissettirmeyi de unutmayın.