Bir emlak ilanı gayrimenkul danışmanı hakkında ne söyler?
Her zamankinden daha fazla sayıda alıcı ideal ev arayışında emlak sitelerini kullanıyor .Bu, hem ev almayı veya kiralamayı düşünenler hem de emlak portföyünü emlak sitesinde listeleyen gayrimenkul danışmanları için farklı anlamlar taşıyor.
Kuşkusuz emlak ilan siteleri danışmanlar için benzersiz bir pazar. Hem hizmet verdikleri bölge dışında yaşayan müşterilere ulaşabilmek hem de satış ve kiralama hedeflerini yüksek tutmak için önemli bir pazarlama aracı.
Peki müşteriler için?
Mesela emlak sitesinde ev arayan bir kişi ilgisini çeken ev ilanını tıkladığında nasıl bir gayrimenkul ofisi veya danışmanla iletişime geçeceğinin ipuçlarını rahatlıkla anlayabiliyor. Hatta bu algı, ilanda gördüğü ev kriterlerine uysa bile danışmanla çalışmak isteyip istemeyeceği kararını etkileyebiliyor. Öyleyse bir emlak ilanı gayrimenkul danışmanı hakkında müşteriler için hangi ipuçlarını verir?
Emlak ilanlarının gayrimenkul danışmanları ile ilgili alıcılarda uyandırdığı 5 fikir
1) Emlak ilanında verilen bilgilerin yeterli ve detaylı olması, ilanı yayınlayan danışmanın sadece mesleki anlayışını yansıtmakla kalmaz. Aynı zamanda empati yeteneğini de sergiler. İlandaki evle ilgilenen bir kişinin hangi sorulara yanıt aradığını iyi bilir ve müşteri memnuniyetine gösterdiği önemi ortaya koyar. Böylece bu emlak ilanıyla ilgilenen alıcı, nasıl bir ev aradığı konusunda onu anlayacak ve rahatlıkla iletişim kurabileceği bir danışmanla çalışacağı konusunda kendini güvende hisseder.
2) Fotoğraflar ve ilan açıklaması arasındaki bağ birçok ipucunu içerir. Alıcılar görüntüledikleri fotoğraflara bakarken etkilenmeli. Kaliteli ilan fotoğrafına sahip ilanlar satın alma veya kiralama kararını doğrudan ve olumlu yönde etkiliyor. Aynı zamanda ilan açıklamasında verilen dikkat çekici bir detay varsa, o detayı da ilan fotoğrafları arasında görmek istiyorlar. Eğer “ön cephesi parka bakan satılık ev ilanı” söz konusuysa, ilan fotoğraflarında da evin penceresinden parkı gösteren bir fotoğrafın bulunması gerçeklik ve ikna olma hissini artırıyor.
3) Müşteriler ilanda gördükleri ve beğendikleri daireyi yakından görmek istediklerinde de ilanı yayınlayan gayrimenkul danışmanının profilini incelemek istiyor. Bu nedenle danışmanlar profil fotoğraflarında profesyonel görünüme sahip olmalı.
4) Alıcılar için ilanın açıklama metinleri sanıldığından daha büyük etkiye sahip olabiliyor. Yazım hataları, muğlak ifadeler ve gereksiz yere büyük harf kullanımları ile dolu bir ilandaki ev ile ilgili düşünceleri birden olumsuza dönüşebiliyor. Aynı zamanda ilanda konum bilgisinin doğru verilmesi de ihmal edilmemesi gerekenlerden.
5) Portföylerinde yer alan konutla ilgili yayınladığı ilanda, konutun bulunduğu bölge, bölgenin demografik yapısı, bu bölgede yaşamanın avantajlı yanları, ulaşım koşulları, bölgedeki emlak fiyatları karşılaştırması hakkında bilgileri eksiksiz veren danışmanlar da müşterilerin gözünde “bölgesinde uzman” oldukları düşüncesini oluşturuyor. Böylece, hangi bölgede ev sahibi olmak veya kiralama yapmak konusunda kararını vermiş müşteriler başka bir gayrimenkul ofisi veya danışmana yönlenme gereği duymuyor.